Welkom op de website van judoclub Asahi '90 Kruishoutem.

Het woord judo betekent 'zachte weg', waarbij het woordje do (weg) verwant is aan tao en naast de betekenis 'manier' ook de connotatie heeft van 'levenspad'.
Judo is dus een levenswijze.

Welkom Uitslagen uitslagen oktober 2014
uitslagen oktober 2014 PDF Afdrukken E-mailadres
woensdag 22 oktober 2014 20:43

Provinciaal Kampioenschap Oost-Vlaanderen +21 te Kruishoutem op zaterdag 11 oktober 2014

Vandaag vond in onze sporthal het provinciaal kampioenschap plaats. Merel Carijn (-63kg) , Lise De Weirdt (-63kg), Liga Tera (-63kg), Bert Taelman (-81kg) en Hans De Vos (+100kg) kwamen vandaag in actie op deze thuiswedstrijd. Drie hen slaagden er ook in om een podiumplaats te bemachtigen en zo een selectie voor het Vlaams Kampioenschap in de wacht te slepen.

Liga Tera - 1e plaats

Lise De Weirdt - 3e plaats

Hans De Vos - 1e plaats

Piet Braken Tornooi te Reuven (NL) op zondag 5 oktober 2014

Vandaag stond een verre verplaatsing op het programma. Verschillende judoka's maakten de lange trip naar het Nederlandse Reuven om aldaar het beste van zichzelf te geven. En met succes.

Bij de U13 (-46kg) stond Hannes Vanluchene daags na zijn wedstrijd te Kemzeke terug op de wedstrijdmat. Met maar liefst 17 deelnemers in zijn categorie was het niet eenvoudig. Hannes deed zijn uiterste best en in zijn 6de wedstrijd verloor hij uiteindelijk voor de 3e plaats. Zeker een mooi resultaat voor zijn eerste echt grote tornooi.

Jason Goeminne en Ferre Willems kwamen in actie bij de U15 in de categorie tot 66kg. Beiden deden het niet slecht. Jason behaalde een mooie 2e plaats, zijn collega slaagde er net niet in om het podium te bereiken. Een 5e plaats in de eindstand dus voor Ferre.

Siebe De Jaegher (U18) moest reeds om 5u00 's ochtends vertrekken om tijdig op de mat te staan. Siebe kampte bij de -55kg zich een weg naar de kamp voor de 3e plaats die hij uiteindelijk nipt verloor. Een 4e plaats dus voor Siebe.

Bij de dames U18 kwamen Lies Desmet (-48kg) en Hanne Vermeiren (-57kg) in actie. In haar 2e wedstrijd kwam Hanne onzacht op het hoofd terrecht waarna ze de wedstrijd staakte. Naast een deuk in haar ego kwam ze er zonder verdere blijvende letsels van af. Lies had meer geluk. Vandaag vocht ze zich een weg naar de 3e plaats. Een mooi resultaat, zeker als je weet dat ze een categorie hoger vocht dan normaal.

U11 en U13 ontmoeting te Kemzeke op zaterdag 4 oktober 2014

Ook voor onze jongste judoka's is het nieuwe wedstrijdseizoen terug van start gegaan. Zaterdag vond in Kemzeke de eerste U11 en U13 ontmoeting plaats. Vijf van onze jongste competiteurs maakten de verplaatsing met wisselend succes. In de voormiddag kwamen bij de U11 kwamen Siel Willems en Helena Lamb in actie. Na de middag was het de beurt aan de U13, dan was het aan Georgina Lamb, Kobi De Bruyne en Hannes Vanluchene om de eer van Kruishoutem hoog te houden om de tatami.

Laatst aangepast op woensdag 22 oktober 2014 21:09