Welkom op de website van judoclub Asahi '90 Kruishoutem.

Het woord judo betekent 'zachte weg', waarbij het woordje do (weg) verwant is aan tao en naast de betekenis 'manier' ook de connotatie heeft van 'levenspad'.
Judo is dus een levenswijze.

Welkom Uitslagen uitslagen mei
uitslagen mei PDF Afdrukken E-mailadres
maandag 21 mei 2012 11:14

Shodan Shiken 1e DAN 20 mei 2012

Op zondag 20 mei vond in Zele een examen plaats voor zwarte gordel 1e DAN. Thomas De Clercq nam deel aan dit examen en behaalde er de graad van 1e DAN. Na Hans De Vos vorige maand is onze club sinds afgelopen weekend dus weer een zwarte gordel rijker.

1e DAN

Via deze weg willen we Thomas proficiat wensen met het behalen van zijn zwarte gordel. De lange voorbereiding en het vele oefenen heeft zijn vruchten afgeworpen.

De voorbereiding verliep voor Thomas zeker niet vlekkeloos. Na het gekwetst uitvallen van Jellien Leyman, zijn partner voor dit examen, was hij immers genoodzaakt op zoek te gaan naar een nieuwe partner en opnieuw te beginnen. Sebastien Hove werd bereid gevonden om deze rol op zich te nemen en deed dit gisteren op het examen meer dan behoorlijk. Alhoewel deze naar verluid wat last had van de zenuwen, mag ook hij trots zijn op het behaalde resultaat. Niet alleen tori, maar ook uke heeft namelijk een belangrijke rol op dergelijk examen. De rol van uke was voor Sebastien een goede voorbereiding, want ook hij wil binnenkort zijn kans wagen voor het behalen van een zwarte geordel.

Nogmaals proficiat voor Thomas! En nu op naar de 2e DAN???

Laatst aangepast op dinsdag 26 juni 2012 08:25